English Unlimited HTL 3, Schulbuch mit Audio-CD und CD-ROM

134 In the news 10 LANGUAGE SKILLS EXPLORE LOOK AGAIN EXTRAS You’re going to arrange a party with a group. Choose one of these options or your own idea: a birthday party an end-of-term party a surprise party a leaving party Work alone. 1 Decide when, where and what type of party you’d like it to be. 2 During the conversation, you must interrupt once. Think of a question you can ask when you interrupt. Talk with your group and arrange the party. Tell the class what you’ve organised. Whose idea sounds the best? 38 a Jim: Are you OK for tonight, Celia? Celia: Yes, thanks. It’s just I’m feeling really sad about leaving. (4) , I’m looking forward to a nice dinner. Jim: Oh, is there food? I thought … Mark: OK, so, the room’s booked for 30 people from 8.00 till late. And remember, it’s a surprise! Jim: Erm, (5) ? Mark: Yeah, what’s up? Jim: Oh, nothing. It’s just that I may be a bit late. 39 Explore writing 1: Mediation Your class is doing a project on today’s globalised economy. The most important findings are to be published in English on your school’s web page. You have found an article on the call centre industry in an Austrian newspaper. Underline information that you think will be interesting for readers of your web page. 40 b c TIP: Mediation here means summarising a text in another language. When you’re doing a mediation task, always consider the following points before you start. Text type: what kind of text are you required to produce? (blog, article, report, …) Target audience: what kind of language/style/register is appropriate for your reader? Purpose: what is your text needed for? This helps you decide which information is important and which can be left out. Do not simply translate the text instead of mediating it! Im weltweiten Callcenter Geschä™ ¡ndet eine stille Revolution statt: der Aufstieg der Philippinen. Die frühere amerikanische Kolonie hat eine große Be- völkerung von Jugendlichen, die Englisch sprechen und mit der amerikanischen Kultur vertraut sind. Mehr undmehr große Firmen, wie AT&T, JPMorgan Chase und Expedia, mieten in den Philippinen Callcenters an oder bauen neue. Die Jobs kommen aus den USA, Europa und teilweise auch Indien. Indien, bis vor kurzem weltweit führend im über- seeischen Callcenter Markt, hat geschätzte 350.000 Callcenters. Die Philippinen, deren Bevölkerung nur ein Zehntel der indischen beträgt, überholte Indien dieses Jahr mit 400.000 Kundenbetreuungszentren. Die wachsende Beliebtheit der Philippinen ist teil- weise darauf zurückzuführen, dass Kunden ameri- kanisches Englischbevorzugen. InderVergangenheit konzentrierte sich die Callcenter Industrie auf Länder mit großenenglischsprachigenBevölkerungsanteilen und niedrigen Löhnen – was die ursprüngliche Popularität Indiens erklärt. Nun werden Länder zunehmend danach ausgewählt, was ihre Stärken sind und Indien wird weltweit als das beste Land für So™ware-Outsourcing angesehen. Mit einem Anfangsgehalt von $300 pro Monat verdienen philippinische Callcenter Angestellte in der Regel mehr als ihre indischen Kollegen, die im Schnitt um $50 weniger bekommen. Diese Di¥erenz wird gerne bezahlt, weil amerikanische Kunden den amerikanischen Akzent der philippinischen Telefon- Philippinen bei Callcenters führend Nur zu Prüfzwecken – Eigentum des Verlags öbv

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