Englisch BHS mündliche Matura, Maturatraining

Moreover, it is important to understand that the exam is a roleplay within a given scenario. At the beginning of your exam time, you will receive detailed instructions on ■■ the fictitious situation, or “context”, you are in, which includes your role – e.g., “You are an exchange student at the International Business College in Brussels” or “You are working as an assistant to the manager of SmartNuHome.com” – and ■■ the content of your presentation or speech as well as the dialogue. Read these instructions very carefully! You will then have some time – usually 20 to 30 minutes – to prepare your presentation or speech and also think about what you want to say during the second part of the exam (the dialogue). Some sections of this book contain advice on what you should do and think about during this time, e.g. 1 5.10 (understanding the situation), 1 6.3 (understanding the instructions, especially the “action verbs”), and 1 8.5 (note-taking strategies). What do you have to do to get a top grade? Teachers use special charts, normally called “rubrics” or “assessment scales”, to assess student performances. If you score high in all areas listed on these charts, your performance will inevitably be rated as superior. In other words, you simply have to do all the things listed in the teacher’s rubric to get a top grade. The analytic assessment scale B2 Below you will find an extract from the rubric most commonly used in Austria to assess spoken exams, the “Analytic Assessment Scale B2”. It includes four categories: task achievement, fluency & interaction, range of spoken language, and accuracy of spoken language. (“B2” refers to the language level required for this exam.) Analytischer Beobachtungsbogen – B2 ERFÜLLUNG DER AUFGABENSTELLUNG (Relevanz, Ausführlichkeit, Genauigkeit, Klarheit, Themenentwicklung, Identifikation mit Kontext/Situation) (1) Alle Teile der Aufgabenstellung angesprochen und überzeugend ausgeführt [A] (2) Sehr klare, systematisch entwickelte Erklärungen, Beschreibungen und Darstellungen und wirkungsvolle Hervorhebung wichtiger Punkte [B] (3) Standpunkte überzeugend begründet und verteidigt [C] (4) Zeigt durchgehend ein dem Kontext/der Situation entsprechendes Verhalten [D] FLÜSSIGKEIT UND INTERAKTION (Redefluss, Spontaneität, Initiative, Sprecher/innenwechsel, Eingehen auf Gesprächspartner/in) (1) Durchgehend bemerkenswerte Flüssigkeit und Leichtigkeit der Ausdrucksweise [E] (2) Hält Gespräch mühelos in Gang, ergreift auf angemessene Weise das Wort [F] und bezieht sich häufig auf Beiträge des Gesprächspartners/der Gesprächspartnerin [G] (3) Hohes Maß an Spontaneität (4) Kann Inhalt und Form der Aussagen mühelos an Situation und Gesprächspartner/in anpassen [D] SPEKTRUM GESPROCHENER SPRACHE (Umfang von Lexik & Strukturen, Angemessenheit hinsichtlich Kontext, Aufgabe & Thema; Flexibilität, Kohärenz & Kohäsion) (1) Breites sprachliches Spektrum; drückt sich sehr klar aus, muss sich nicht einschränken [H] (2) Sehr großer Wortschatz für die Aufgabenstellung [H] (3) Muss kaum paraphrasieren oder umschreiben [H] (4) Große Bandbreite an komplexen Strukturen [I] (5) Setzt ein breites Repertoire an Konnektoren und Diskursmarkern wirksam ein [J] RICHTIGKEIT GESPROCHENER SPRACHE (Korrektheit von Lexik & Strukturen, Aussprache & Intonation; Häufigkeit & kommunikative Signifikanz von Fehlern) (1) Sehr hohe Genauigkeit des Wortschatzes, kaum inkorrekte Wortwahl [H] (2) Sehr gute Beherrschung der Strukturen [I] (3) Kaum lexikalische oder grammatikalische Ausrutscher (4) Klare, natürliche Aussprache und Intonation, richtige und passende Satz- und Wortbetonung [K] Source: https://www.cebs.at/wp-content/uploads/2019/04/Beobachtungsbogen_analytisch_B2_2019.pdf All the underlined and highlighted skills are specifically addressed in this book. Exercises are marked with the same letters in square brackets (e.g. [B]) as the skills that they enhance. Getting a top grade 0.2 6 Key aspects Strategies Sample task 0 Introduction Nur zu Prüfzwecken – Eigentum des Verlags öbv

RkJQdWJsaXNoZXIy ODE3MDE=