Lasso Englisch 3, Lehrerband

12 Market place Die Kinder gehen im Klassenzimmer umher. Wenn sich zwei Kinder treffen, wenden sie den neu erlernten Dialog an. „Hello, what’s your name?“ „Hello, my name is …“ „How are you?“ „I’m fine, thanks. How are you?“ Variante: Alle SuS bewegen sich durch den Raum. Wenn LuL ein akustisches Signal gibt, sucht sich jedes K eine*n ParternIn und sie treten in Dialog Memory lotto L: Prepares little cards of words and pictures. L: This time 2 (3/4) pupils will play together at a table. (Please arrange yourselves in groups of … – / You don’t want to play together with the other ones? – Then you may play on your own today.) Mix the cards up and put them face down on the table. The first player picks up a card. – What is on it? – A nose. (go skiing/a frog/toast …) – Can you now find the word card with a nose (go skiing/a frog/toast …) on it? – No? Ok, now let your neighbour have a go. (Great! Put the matching pair aside and have another go.) Moving around L: Let’s make two circles time. Stand face to face and make a circle, please. – Yes, that’s right. There’s an inner circle (zeigt) and an outer circle. – Now I’ll play some music. You go round and round as long as the music plays. (stoppt Musik) Pupils from the inner circle: Ask your classmate from the outer circle: „What’s your name?“ (How old are you?/What’s your favourite colour? (animal/toy/food …) Pupils from the outer circle answer, please. – Well done children. Let’s have another go. (Musik wieder spielen, dann stoppen) – Now pupils from the outer circle ask your partners from the inner circle „What’s your name …?“ Pantomime SuS stellt pantomimisch ein Tier/ einen Begriff/ einen Gemütszustand etc. dar. Dazu zeigt LuL den SuS eine PiC oder flüstert einen Begriff zu. Dann darf die Klasse raten. „Are you a dog?“ Pictionary L: I am going to draw a toy/ animal/ school thing etc. on the board. All the children look at my drawings and try to guess, what it is you can see. Guess in English please! Simon says/ Nelly says L: In this game Simon (Nelly) tells you what to do. But you must only do what Simon says, if he says „Simon says“. Otherwise it’s wrong and you’re out. Let’s have a try: Simon says: Touch your shoes. Simon says: Clap your hands. Simon says: Touch your arms. Turn around. Tim you’ve turned around. You are out. Fly swatter PiC zu einem Thema hängen an der Tafel. Es werden zwei Teams gebildet. Aus jedem Team tritt ein SuS an die Tafel. LuL nennt auf Englisch ein Wort. SuS klatschen die entsprechenden PiC so schnell wie möglich ab. Der/ die SiegerIn darf sich setzen. Gewonnen hat das Team, das zuerst wieder komplett sitzt Lernspiele

RkJQdWJsaXNoZXIy MjU2NDQ5MQ==