Lasso Englisch 3, Lehrerband

26 At school Mrs. W.: Oh, Ben! Nelly, what have you got in your school bag? Nelly: I’ve got a pencil case. I’ve got a pencil case! Ben: Oh Nelly. You have got my pencil case! It’s my orange pencil case! Nelly: No, it’s my pencil case. I’ve got an orange pencil case, too. Mrs. W.: Nelly, open the pencil case, please. Let’s see what’s inside. Nelly: Oh, what’s that? There is a pen, a pencil, a ruler, a rubber and a green coloured pencil in the pencil case. But I haven’t got a green coloured pencil and a ruler. Sorry Ben, I think it’s your pencil case. But where is my pencil case? Mrs. W.: Children, can you help Nelly to find her pencil case? Sally: Mrs Wilson, Mrs Wilson! There’s an orange pencil case under that table. Mrs. W.: Nelly, let’s check if it’s yours. Nelly: Yes, Mrs. Wilson. This is my pencil case. There is a pen, a pencil, a blue pencil, a sharpener and my sticker album in it. Mrs. W.: Ok children, let’s start the lesson … Ü Nr. 2: Fragen zur Geschichte „At school with Nelly“ beantworten L spielt die einzelnen Abschnitte der Story nochmals vor und stellt nach jedem Sinnabschnitt Fragen nach Ben und Nelly. Hier ist es ebenfalls möglich, die Fragen rechts oben auf S. 7 als Anregung zu verwenden. L: Well children, let’s listen to the story again. L: Has Ben got a book? S: Yes! … L: What can Ben not find? S: His rubber! L: What has Nelly got? S: A rubber! L: How many children can you see? S: Seven! L: What’s on the desk? S: A book, a folder, … L: What colour is Ben’s schoolbag? S: Blue. L: What’s the teacher’s name? S: Mrs Wilson. Schulbuch S. 8 – School things Einstieg L hat eine Schultasche dabei, in der sich die Schulgegenstände befinden. Falls ein Gegenstand fehlt, kann auch eine der Picture Cards verwendet oder eine weitere Picture Card gezeichnet werden. S sitzen im Sesselkreis. Nelly und die Schultasche sind bei L. L fragt Nelly, was sich in der Schultasche befindet. Nelly holt die Schulgegenstände oder die Picture Cards einzeln aus der Schultasche, hält diese hoch, benennt sie und legt sie auf. L: Hello, Nelly! Let’s see! What is in your schoolbag? Nelly: A book, a pencil case, a pencil, a folder, … Gemeinsam werden die Schulsachen zur Wiederholung wieder in die Schultasche eingeräumt. Dabei werden sie mit der Struktur „I have got“ benannt. L fordert einzelne S auf, die Sachen wieder in die Tasche einzuräumen:

RkJQdWJsaXNoZXIy MjU2NDQ5MQ==