Lasso Englisch 3, Lehrerband

28 At school Ü Nr. 1: School things zählen L: Look at number 1. How many … can you see? Count and write the correct number in the box. Die S zählen die aufgeführten Schulsachen und benennen die jeweilige Anzahl. Anschließend werden der Chant und der Rap von Audiotrack 09 und 10 gehört, gelesen und nach- bzw. mitgesprochen. Empfehlenswert ist, wenn die Kinder dazu aufstehen, und sich bewegen können. Audiotrack 09/Chant: Let’s get ready for school Let’s get ready for school. Pencil and rubber Coloured pencil, school bag sch-sch sharpener. Coloured pencil, scissors. K-K coloured pencil, pencil case. Audiotrack 09/Rap: Classroom Rap Book, ruler, shelf, folder. Classroom, classroom rap. Classroom, classroom rap. Chair, glue, board, table. Classroom, classroom rap. I say class, you say room. Class-room. Class-room I say class, you say room. Class-room. 1, 2, 3, 4 Book, ruler, shelf, folder Classroom, classroom rap Chair, glue, board, table Classroom, classroom rap. K-K coloured pencil, pencil case. Schulbuch S. 10 – Talking time Ü Nr. 1: Minidialog in Partnerarbeit Als Vorstufe auf das folgende Rollenspiel sichern die S in Partnerarbeit das neue Vokabular in einem Minidialog. L: Now it’s your turn. Work with your partner. Look at exercise number one on page ten. Point and ask your partner: „What’s this?“ Ein S zeigt auf einen der abgebildeten Gegenstände und fragt: S1: What’s this? S2: It’s a … . Alternativ können auch Gegenstände aus der Klasse verwendet werden. Ü Nr. 2: Dialog „May I have your …“ Die L spielt mit Nelly folgende Szene vor: Nelly möchte zu schreiben beginnen, findet aber ihren Bleistift nicht, fängt an zu suchen und bittet schließlich die L um einen Stift. L: Nelly, take your pen and write down the word „school“. N: Yes, Mrs … . Oh no. I can’t find my pen. Mrs … , may I have your pen, please? L: Yes, Nelly, here you are. N: Thank you, Mrs … . L: You are welcome.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjU2NDQ5MQ==