Lasso Englisch 3, Lehrerband

43 N: Children, I’m going to sing a song. Listen carefully. I’ll hum the tune of the song. You may know it. What’s the title? – In English: There was a mother who had four children (hier ohne Auftakt summen oder singen). Who is this mother? S: Das Jahr. L: Right. The year. Say after me: The year. And who are the children? (L flüstert die englischen Namen der Jahreszeiten vor). They are spring, summer, autumn and winter. These are seasons. What season is it now? – Now let’s all say winter like a ghost … Eine Festigung der Wörter zu den Jahreszeiten besteht darin, sie in Verbindung mit Tätigkeiten einzusetzen, die in bestimmten Jahreszeiten möglich bzw. üblich sind. L: What can you do in spring/summer/autumn/winter? Mime an activity, please. All your classmates should try to guess what you’re showing to us. If you don’t know the English word, I’ll help you and whisper it. If you know the activity that he or she is miming, say: „Let’s … .“ So können wir einen Vorschlag machen. Zum Einstieg in die neue Unit kann der Basiswortschatz von Audiotrack 22 abgespielt werden. Gleichzeitig können die Kinder auf der Doppelseite 24/25 erste Wörter zeigen, die sie hören. Audiotrack 22/My words: weather and seasons rainy, snowy, sunny, windy, hot, cold, spring, summer, autumn, winter Months: January, February, March, April, May, June, July, August, September, October, November, December Ü Nr. 1: Bild betrachten/besprechen Zuvor kann das Bild auf der Doppelseite gemeinsam betrachtet und die Wörter erlesen werden. Anschließend werden die beiden Geschichten angehört. Audiotrack 23/Story: Spring and summer It’s spring now. The weather is warm. The sun is shining. Everything is green outside. Look at this beautiful apple tree. It’s all pink now. There are lots of flowers in the garden. Lily, Ben and Nelly are picking flowers. There are many wonderful tulips and daffodils, red, yellow and white. It’s summer now. Today the weather is hot and sunny. Look at the apple tree. It’s green now. There are little green apples on it. Can you see them? Lily and Ben are playing a ball game. John is splashing in the pool. Nelly wants to go swimming in the swimming pool. She is wearing a beautiful bikini. It’s red. Die L stellt den S nun Verständnisfragen zu der Abbildung auf der Doppelseite 24/25 und zum Hörtext. Die L weist auf Schlüsselwörter hin. Anschließend kann der Hörtext nochmal abgespielt werden. Audiotrack 24/Story: Autumn and winter It’s autumn now. The wind is blowing and leaves are falling down. Look at the apple tree. It’s now full of big red apples. Ben and Lily are picking apples. Nelly is eating an apple. It’s very sweet. There are also orange pumpkins in the garden. They are for Halloween. It’s winter now. It’s cold outside with a lot of snow. Look at the apple tree. There are no leaves on it. Lily, Ben, John and Nelly are building a snowman. The snowman has got black eyes and a hat on his head. Nelly has got a carrot for the snowman’s nose. Die L stellt den S nun Verständnisfragen zu der Abbildung auf der Doppelseite 24/25 und zum Hörtext. Die L weist auf Schlüsselwörter hin. Anschließend kann der Hörtext nochmal abgespielt werden. Nachdem der Audiotrack mindestens zweimal vorgespielt wurde, bearbeitet die Klasse gemeinsam die Fragen auf S. 25.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjU2NDQ5MQ==