Lasso Englisch 3, Lehrerband

57 Nelly: Look! There it is! The sock is on the sofa. Squeaky: No, it isn’t my red sock. That is my red cap. Speaker: They turn right into the bathroom. Nelly: Look, there it is! The red sock is on the toilet. Squeaky: No, it isn’t. That is my red scarf. Squeaker: Nelly and Squeaky go back to the living room and climb up the ladder. Now they are on the second floor. They come to the children’s room. Nelly: Look, there it is. The red sock is under the chair. Squeaky: No, it isn’t. That is my red T-shirt. Speaker: They turn right into the bedroom. Nelly: Look, there it is. It is in the wardrobe. Squeaky: No, it isn’t. That is my red pullover. Speaker: Squeaky is very sad. Finally they go downstairs again and walk into the kitchen. Nelly: I’m sure it’s there. Oh, look at the toaster! Speaker: Suddenly Squeaky remembers: Squeaky: Yes, you’re right. I washed my red sock and wanted to dry it on the toaster. Nelly: Oh no! Don’t do that again! Abschließend wiederholt die L die Leitfrage Why is Squeaky so sad? und stellt weitere Fragen zum Verlauf der Geschichte. (Hinweis: Die Antwort zur letzten Frage kann auch auf Deutsch erfolgen.) L: Why is Squeaky so sad? S: She can’t find her sock. L: Where is the red sock in the end? S: It is on the toaster. L: Yes, you’re right. She washed her dirty sock and wanted to dry it on the toaster. [L unterstreicht die Verben wash und dry.] L: Is this a good idea? S: No, it isn’t. Die S hören die Geschichte Squeaky’s house nun zum zweiten Mal. An der Tafel sind verschiedene Word Cards von clothes angeheftet. Immer wenn die beiden Freunde Nelly und Squeaky ein neues rotes Bekleidungsstück gefunden haben, klatschen die S auf den Tisch. Die Erzählung stoppt und die entsprechende Word Card wird von einem S auf einen separaten Tafelflügel aussortiert, benannt und der entsprechenden Word Card zu einem Zimmer zugeordnet. L: Listen carefully to the story. Clap your hands when Nelly and Squeaky find something red. Spiel: Classroom game Fünf S erhalten je eine Picture Card: bathroom, bedroom. kitchen, living room, playroom. Diese S stellen sich an fünf gut zugänglichen Stellen im Klassenzimmer (alternativ im Schulhof) auf. Die anderen S stehen in der Mitte des Raumes. Dann gibt die L Anweisungen und die entsprechenden S aus der Mitte bewegen sich zu den einzelnen Picture Cards. L: All children with red pullovers: Please go to the kitchen. All children with blue jeans: Please go to the bathroom. All children with short brown hair. Please go to the playroom. Spiel: What is missing? Die L heftet Picture Cards von Zimmern und/ oder Möbeln an die Tafel. Ein S geht aus dem Zimmer, die L oder ein S nimmt eine Karte ab. Der S muss erraten, welche es ist.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjU2NDQ5MQ==