Lasso Englisch 3, Lehrerband

70 Animals L: Who has got a hamster? S: … L: Cats and hamsters change places! Nach diesem Einstieg fragt die L, ob bereits jemand mit kranken Haustieren Erfahrung gemacht hat. Dies dient als Überleitung zur Weiterarbeit auf der Doppelseite im Buch. Audiotrack 49/Story: My pet is ill Sally: Hello Harry. Oh dear! Has your hamster got a broken leg? Harry: Hello Sally. Yes! Sally: O h poor hamster. My dog is ill. He has got a sore eye. Oh look! There is Ben with his cat, Tiger. Hi Ben. Ben: Hello Sally, Hi Harry. Tiger is hurt. He has been bitten on the tail. Harry: Poor Tiger. Sally: A nd look! There is Tom with his fish. Look at the bubbles. It has got hiccups. Poor fish. Ben: A nd there is our teacher Mrs Wilson with her mouse. The mouse is hurt. It has got a plaster on its nose. Poor mouse. Harry: And there is Lucy with her rabbit. Her rabbit is hurt, too. It has bent its ear. Poor rabbit. Nelly: And what about me? I’m ill too, I’ve got a cold! Atishoo! Ben: Oh yes. But only because you like swimming in the pond. Harry: Why? Nelly: Because I always want to say hello to the fish. Nachdem die S den Text My pet is ill erstmals vom Audiotrack gehört haben, kann die L einfache Leitfragen zur Abbildung auf der Doppelseite stellen. Weitere Fragen befinden sich auch am unteren Bildrand der Doppelseite. Die zunächst kurzen Antworten der S können durch die L erweitert werden. Danach kann folgendes Spiel zum Hörverstehen gespielt werden: Spiel: Right or wrong? Die L macht verschiedene Aussagen und die S halten entweder einen roten Stift (d.h. die Aussage ist richtig) oder einen grünen Stift (d.h. die Aussage ist falsch) hoch. L: Take out a red and a green coloured pencil, please. Show me green if the sentence is right. Show me red, if the sentence is wrong. • The cat is sleeping. (Die L macht zur Unterstützung eine entsprechende Geste) • The dog is blue. • The boy has got a fish. • The hamster is brown and white. • The mouse is pink • … Schulbuch S. 50 – Animals Ü Nr. 1: Tierlaute zuordnen Die L spielt den Audiotrack zweimal und lässt die S dabei auf die abgebildeten Tiere zeigen. L: Open your Pupil’s Book at page 50, please. Let’s do exercise number one. You can see eight pictures. Listen to the animal sounds and point at the matching animal.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjU2NDQ5MQ==