Tiger Tom 1/2, Jumbo Book

Tiger Tom 1 ➔ Unit 1: Let’s start Sprachliche Mittel Vokabular: shelf/shelves, pot plant, chessboard, schoolbag, CD player, mobile phone, bike lie, cry, laugh, stay lovely, great, helpful Phrasen: He is sitting at the table; they are playing chess; they are playing cards; they are lying on the floor, they are reading, they are drawing, cutting and glueing; one girl is painting; they are talking; meeting a new friend, how do you greet, please don’t go, what will you say, don’t go away, what will you do together, no day will be grey; come on, it’s late; friends don’t lie, you can tell your secrets; they help you when you cry, fear is halved; Kompetenzen • Die Kinder verstehen die Fragen der Lehrkraft und können sie mit ihrer Hilfe beantworten. Sie wiederholen oder lernen eine Reihe von Verben. • Die Kinder verstehen die Action Story und wiederholen die Sätze der Lehrkraft. Dies ist eine CALL AND RESPONSE Action Story. • Die Kinder singen das Lied und machen dazu die passenden Bewegungen. • Die Kinder können die verschiede­ nen Handlungen in einem ganzen Satz benennen (He is sitting at the table; they are playing chess; they are playing cards). Einstiegsfragen • What can you see in the picture? (A classroom, a shelf/shel­ ves, pictures, flashcards, pot plants, a chessboard, schoolbags, a CD player etc.) • Can you find Tiger Tom? (He is sitting at the table.) • What are all the children doing? (They are playing chess; they are playing cards; they are lying on the floor, they are reading, they are drawing, cutting and glueing; one girl is painting; they are talking.) • What colours do you see? (Red, yellow, pink, green, brown, white, black, blue…) • What numbers can you see? (1–10) Vorbereitung auf die Action Story • Die Kinder bilden einen inneren und einen äußeren Kreis und gehen zur Musik in jeweils entgegengesetzter Richtung im Kreis. Beim Stoppen der Musik, begrüßen sich die Partner aus den beiden Kreisen. ( Hello, how are you today ?) Beim Einset­ zen der Musik gehen sie weiter, beim neuerlichen Stoppen wenden sie sich einem Partner aus dem anderen Kreis zu und sagen: Please, don‘t go away, please my friend, stay. • Bringen Sie verschiedene Gegenstände oder Bilder in einer Tasche mit und sagen Sie: Today I will show you… guess what it is? Und beschreiben Sie den Gegenstand. Die Kinder sollen raten, danach holen Sie den Gegenstand aus der Tasche und zeigen ihn den Kindern. (CD, Buch, Bild eines Fahrrads, Handy, Schachspiel etc.) Action Story: Hello, new friend (A call and response story: Sprechen Sie die Sätze ryhthmisch vor, die Kinder wiederholen) Teacher: Meeting a new friend Pupils: Meeting a new friend Teacher: How do you greet? Pupils: How do you greet? Teacher: I smile and say HELLO. Pupils: I smile and say HELLO. T / P: And please don’t go! T / P: Meeting a new friend T / P: What will you say? T / P: I will say don’t go away. T / P: Please my friend, STAY. T / P: Meeting a new friend T / P: What will you do? T / P: I will show HIM what I like. T / P: My phone, my books, my bike. T / P: Meeting a new friend T / P: What will you do? T / P: I will show HER what I like. T / P: My CDs, my books, my bike. T / P: Meeting a new friend T / P: What will you do together? T / P: We will learn and talk and play. T / P: And no day will be grey. Song: Hello, new friend (Traditional: Brother John) Friends are lovely, friends are lovely Friends are great, friends are great. Lächeln Sie in die Runde, betonen Sie das Wort great. Let us play together, let us play together. Come on, it’s late! Come on, it’s late! Schauen Sie auf die Uhr, bedeuten Sie: Kommt! Friends are helpful, friends are helpful Friends don’t lie, friends don’t’ lie. Schütteln Sie den Kopf. You can share your secrets, you can share your secrets. Flüstern Sie ins Ohr. They help you when you cry. They help you when you cry. Geben Sie vor zu weinen. Friends are funny, friends are funny. Make you laugh, make you laugh. Lachen Sie. You have fun together, you have fun together. Machen Sie eine alle Kinder einschließende Bewegung. Fear is halved! Schauen Sie ängstlich. Fear is halved! Führen Sie die Handflächen zusammen, um Halbieren anzudeuten. Hello new friend Weiterführende Ideen • Üben Sie: I would like to…with my friend. Sie verteilen Hand­ lungskarten, die Kinder sagen den Satz und mimen die jewei­ lige Handlung. Die anderen raten und benennen die Hand­ lung. • Lassen Sie die Kinder einen Freund/eine Freundin zeichnen und beschreiben: Her/his eyes are…She/he has got brown hair. I like her/him because she/he is always friendly. ➔ Bildnerische Erziehung • Sprechen Sie mit den Kindern über den Wert von echter Freundschaft und darüber, welche Eigenschaften eine gute Freundin/ein guter Freund besitzen sollte. ➔ Deutsch • Spielen Sie ZIP ZAP : Die Kinder stehen im Kreis, Sie in der Mit­ te. Sie zeigen auf ein Kind und sagen ZIP . Das Kind schüttelt die Hand des Kindes an seiner rechten Seite. Bei ZAP schüt­ telt das Kind die Hand des Kindes an der linken Seite. Bei ZIP ZAP laufen die Kinder durcheinander und schütteln so viele Hände wie möglich. ➔ Bewegung und Sport Nur zu Prüfzwecken – Eigentum des Verlags öbv

RkJQdWJsaXNoZXIy ODE3MDE=